The WWF is run at a local level by the following offices...
- WWF Global
- Adria
- Argentina
- Armenia
- AsiaPacific
- Australia
- Austria
- Azerbaijan
- Belgium
- Bhutan
- Bolivia
- Borneo
- Brazil
- Bulgaria
- Cambodia
- Cameroon
- Canada
- Caucasus
- Central African Republic
- Central America
- Chile
- China
- Colombia
- Croatia
- Democratic Republic of the Congo
- Denmark
- Ecuador
- European Policy Office
- Finland
Ще се справят ли младите хора у нас в борбата с „топлинния остров“?
Познатият формат на младежката иновационна програма Panda Labs – със своите състезателни хакатони и мастър класове, е към своя край. Последният хакатон от настоящото издание на програмата премина с участието на повече от 50 будни и предприемчиви млади хора от цялата страна.
В рамките на хакатон „Иновации за човека от природата“ дванадесет отбора търсиха решения на екологични и социални казуси, с които се сблъскваме както ние в България, така и хората по целия свят. Този път всички участници бяха изправени пред сериозно предизвикателство – за намирането на решения на поставените проблеми те трябваше да търсят вдъхновение само и единствено от природата.
А проблеми за решаване на липсваха. Петър Милев от програма „Климат и енергия“ на WWF България изложи пред младите еколози проблема на „градския топлинен остров“ – ефект, при който урбанизираните територии и гъсто населените части на градовете стават с няколко градуса по-топли в сравнение с околните райони.
„Топлинният остров“ е особено опасен за нашето здраве. Освен че води до по-високи нива на замърсяване на въздуха, той ни излага на заплахата от топлинен удар и респираторни заболявания. Той също така води до промяна на локалния климат като усилва засушаването и горещите вълни. Не на последно място „топлинният остров“ влияе и на джоба ни, тъй като е свързан с увеличено потребление на енергия за охлаждане“, коментира Петър Милев от програма „Климат и енергия“ на WWF.
Представител на Kaufland България разказа за казуса, свързан с използването на пластмаса в ритейл индустрията и предизвика участниците в хакатона да работят върху решения за цялостно намаляване на употребата на пластмаса в сектора.
В помощ на младите изледователи се притекоха учени, бизнес лидери и предприемачи. Те споделиха ценен опит и насоки в реализирането на зелени и устойчиви решения, които от една страна са заимствани от природата, а от друга – помагат на хората да живеят в хармония с нея. Хакатонът стартира със серия от лекции, насърчаващи създаването на иновативни продукти и услуги, но с ресурс, почерпан изцяло от околната среда.
Идеите и на дванадесетте отбора бяха изключително любопитни. Всички те бяха оценени от експертно жури на база критерии, свързани с тяхната иновативност, устойчивост и пазарен потенциал. След продължителни дискусии и консултации журито отличи като победители:
В рамките на хакатон „Иновации за човека от природата“ дванадесет отбора търсиха решения на екологични и социални казуси, с които се сблъскваме както ние в България, така и хората по целия свят. Този път всички участници бяха изправени пред сериозно предизвикателство – за намирането на решения на поставените проблеми те трябваше да търсят вдъхновение само и единствено от природата.
А проблеми за решаване на липсваха. Петър Милев от програма „Климат и енергия“ на WWF България изложи пред младите еколози проблема на „градския топлинен остров“ – ефект, при който урбанизираните територии и гъсто населените части на градовете стават с няколко градуса по-топли в сравнение с околните райони.
„Топлинният остров“ е особено опасен за нашето здраве. Освен че води до по-високи нива на замърсяване на въздуха, той ни излага на заплахата от топлинен удар и респираторни заболявания. Той също така води до промяна на локалния климат като усилва засушаването и горещите вълни. Не на последно място „топлинният остров“ влияе и на джоба ни, тъй като е свързан с увеличено потребление на енергия за охлаждане“, коментира Петър Милев от програма „Климат и енергия“ на WWF.
Представител на Kaufland България разказа за казуса, свързан с използването на пластмаса в ритейл индустрията и предизвика участниците в хакатона да работят върху решения за цялостно намаляване на употребата на пластмаса в сектора.
В помощ на младите изледователи се притекоха учени, бизнес лидери и предприемачи. Те споделиха ценен опит и насоки в реализирането на зелени и устойчиви решения, които от една страна са заимствани от природата, а от друга – помагат на хората да живеят в хармония с нея. Хакатонът стартира със серия от лекции, насърчаващи създаването на иновативни продукти и услуги, но с ресурс, почерпан изцяло от околната среда.
Идеите и на дванадесетте отбора бяха изключително любопитни. Всички те бяха оценени от експертно жури на база критерии, свързани с тяхната иновативност, устойчивост и пазарен потенциал. След продължителни дискусии и консултации журито отличи като победители:
- Отбор „Honeyland“ с идея за биоразградима кутия за съхранение на храна от мицел;
- Отбор „Зелени вълнения“ с биоразградима опаковка за месни изделия, съставена от семена и целофан;
- Отбор „GreenHorizon“ с биоразградими опаковки от бамбук;
- Отбор „Еко приятели“ с екологична биоразградима кутия от соев восък, заместваща пластмасовите опаковки в супермаркетите.
Първите два отбора-победители в двата хакатона от семестъра – „Иновации за човека от природата“ и „Устойчив начин на живот“ – ще имат възможността да продължат участието си в Panda Labs като се включат в едноседмичен мастър клас. Той ще се проведе за пореден път в иновативната и предприемаческа среда на София Тех Парк. По време на мастър класа младежите ще работят по следващите стъпки от реализирането на своите идеи с подкрепата на ментори и експерти. Пролетният семестър на програмата ще завърши с обявяването на големия победител и с връчването на наградата от 7 000 лв – стартовото финансиране за реализиране на тестове и прототипитиране на избраната като най-добра бизнес идея.
Младежката иновационна програма на WWF България – Panda Labs стартира през 2021 г. и в рамките на три години над 550 младежи от цялата страна взеха участие в хакатони, посветени на важни екологични и социални теми, свързани с водата, климатичните промени, градската среда, храната, мобилността и др. Програмата Panda Labs се реализира с активната подкрепа на Фондация „Америка за България“ и Kaufland България.
Младежката иновационна програма на WWF България – Panda Labs стартира през 2021 г. и в рамките на три години над 550 младежи от цялата страна взеха участие в хакатони, посветени на важни екологични и социални теми, свързани с водата, климатичните промени, градската среда, храната, мобилността и др. Програмата Panda Labs се реализира с активната подкрепа на Фондация „Америка за България“ и Kaufland България.
© WWF