
Panda Labs
Известен е големият победителят на Panda Labs
Идеята за конвертиране на стари автомобили в услуга за споделено пътуване спечели наградата в мастъркласа "Бъдещето на мобилността"
При стриктно спазване на всички необходими мерки за сигурност в София Тех Парк се проведе финалният етап от мастъркласа „Бъдещето на мобилността“, част от младежката програма на WWF България – Panda Labs. До участие в третия мастърклас от програмата бяха допуснати четирите отбора с най-добри „изобретатели“ – ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години с визия към иновациите в областта на съвременното екологично придвижване. Те се състезаваха за голямата награда от 10 000 лв., с помощта на която да създадат стартъп и реален прототип на своята идея.
Опитно жури в състав Апостол Дянков, WWF България, Елена Хаджисотирова, Америка за България, Ивайло Стойков, Kaufland България, Орлин Радев, AMPECO определи големия победител, притежаващ най-перспективен бизнес план, с който да превърне идеята си в успешен продукт или услуга. Това е отборът „Три пъти за щастие“, който вече има развита бизнес концеппция и почти готов прототип. А идеята, която впечатли журито и вдъхна надежда за развитие на екологичен транспорт в бъдеще, е за конвертиране на стари автомобили в електрическа услуга за споделено пътуване.
На финалната права в състезанието останаха три също така достойно представили се отбора. Това са: V Формация – с идея за приложение, което да интегрира всички видове алтернативен транспорт; Easy Travel – с платформа за следене в реално време на транспортната мрежа и наличните алтернативни методи за придвижване и Driving Force – с приложение за транспортни алтернативи и информация за въглеродния отпечатък и зеления рейтинг на потребителите.
Преди да бъде определен крайният победител отборите преминаха през наситена програма от лекции по финанси, маркетинг и технологии за привличане на инвеститори, срещнаха се с представители на успешни бизнес компании и се докоснаха до интересните експонати на Techno Magic Land. Представители на Noble Graphics, WWF и Novator дадоха различни перспективи на темата за мобилността, а Spark България и AMPECO споделиха своя опит със Start-up сферата у нас. Ден преди финала Kaufland посрещна в офиса си четирите отбора, за да разкаже за своите действия за енергийна ефективност, мрежата от зарядни станции за електромобили и зелената си логистика.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“. Третият семестър от програмата се подкрепя и от компанията за споделени електромобили Spark България.
Опитно жури в състав Апостол Дянков, WWF България, Елена Хаджисотирова, Америка за България, Ивайло Стойков, Kaufland България, Орлин Радев, AMPECO определи големия победител, притежаващ най-перспективен бизнес план, с който да превърне идеята си в успешен продукт или услуга. Това е отборът „Три пъти за щастие“, който вече има развита бизнес концеппция и почти готов прототип. А идеята, която впечатли журито и вдъхна надежда за развитие на екологичен транспорт в бъдеще, е за конвертиране на стари автомобили в електрическа услуга за споделено пътуване.
На финалната права в състезанието останаха три също така достойно представили се отбора. Това са: V Формация – с идея за приложение, което да интегрира всички видове алтернативен транспорт; Easy Travel – с платформа за следене в реално време на транспортната мрежа и наличните алтернативни методи за придвижване и Driving Force – с приложение за транспортни алтернативи и информация за въглеродния отпечатък и зеления рейтинг на потребителите.
Преди да бъде определен крайният победител отборите преминаха през наситена програма от лекции по финанси, маркетинг и технологии за привличане на инвеститори, срещнаха се с представители на успешни бизнес компании и се докоснаха до интересните експонати на Techno Magic Land. Представители на Noble Graphics, WWF и Novator дадоха различни перспективи на темата за мобилността, а Spark България и AMPECO споделиха своя опит със Start-up сферата у нас. Ден преди финала Kaufland посрещна в офиса си четирите отбора, за да разкаже за своите действия за енергийна ефективност, мрежата от зарядни станции за електромобили и зелената си логистика.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“. Третият семестър от програмата се подкрепя и от компанията за споделени електромобили Spark България.

Panda Labs излъчи поредните финалисти
Panda Labs с нови идеи за бъдещето на мобилността
70 ученици и студенти, разпределени в 17 отбора, се включиха в третия хакатон на WWF
Третият хакатон от програмата за младежки иновации на WWF – Panda Labs излъчи четири отбора победители и роди десетки любопитни идеи, които откриват нови хоризонти пред „Бъдещето на мобилността“. Събитието се проведе онлайн в периода 04-06 юни 2021 г. В него се включиха 17 отбора, съставени от 70 ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години. Със своите знания, умения и ентусиазъм те затрудниха до краен предел опитното жури, което имаше нелеката задача да открои най-креативните идеи.
Интересни лектори от света на бизнеса, науката и НПО сектора откриха тридневния хакатон, като запознаха участниците с предизвикателствата и възможностите пред начините, по които се придвижваме днес. Представители на Kaufland България, Техническия униреситет – София и ТОМ дадоха различни перспективи на темата за мобилността, а Spark България и AMPECO споделиха своя опит със Start-up сферата у нас. След това участниците започнаха работа по метода „дизайн мислене“, като получиха дейна подкрепа и от ментори-доброволци с богат професионален опит.
На финала на хакатона журито прегледа и селектира най-новаторските и вдъхновяващи идеи, като определи четири отбора победители:
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“. Третият семестър от програмата се подкрепя и от компанията за споделени електромобили Spark България.
Интересни лектори от света на бизнеса, науката и НПО сектора откриха тридневния хакатон, като запознаха участниците с предизвикателствата и възможностите пред начините, по които се придвижваме днес. Представители на Kaufland България, Техническия униреситет – София и ТОМ дадоха различни перспективи на темата за мобилността, а Spark България и AMPECO споделиха своя опит със Start-up сферата у нас. След това участниците започнаха работа по метода „дизайн мислене“, като получиха дейна подкрепа и от ментори-доброволци с богат професионален опит.
На финала на хакатона журито прегледа и селектира най-новаторските и вдъхновяващи идеи, като определи четири отбора победители:
- V Формация – с идея за приложение, което да интегрира всички видове алтернативен транспорт;
- 3 пъти за щастие – с предложение за конвертиране на стари автомобили в услуга за споделено пътуване;
- Easy Travel – с платформа за следене в реално време на транспортната мрежа и наличните алтернативни методи за придвижване;
- Driving Force – с приложение за транспортни алтернативи и информация за въглеродния отпечатък и зеления рейтинг на потребителите.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“. Третият семестър от програмата се подкрепя и от компанията за споделени електромобили Spark България.

Как ще се придвижваме в бъдеще зависи от нас
Panda Labs и младежи променят „Бъдещето на мобилността“
17 отбора ще се впуснат в надпреварата за идеи в третия хакатон на младежката програма за иновации на WWF
На 04-06 юни 2021 г. ще се проведе третият онлайн хакатон от младежката програма за иновации Panda Labs, който се организира от WWF България. Темата ще бъде „Бъдещето на мобилността“ и в него десетки младежи от всички краища на страната ще се опитат да променят начина, по който се придвижваме в следващите години, в посока екологичност, ефективност и здравословен начин на живот. Също както и в предишните два хакатона, в това нелеко начинание те ще бъдат подпомагани от представители на науката, бизнеса и НПО сектора, които ще ги запознаят с най-наболелите проблеми и най-успешните примери в сферата на мобилността.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“. Инициативата се подкрепя и от компанията за споделени електромобили Spark България.
Основните герои в програмата са любознателни ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Те ще работят в малки отбори, следвайки методологията „дизайн мислене“, която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения. Специално подбраните казуси, с които участниците ще трябва да се справят, са базирани на реални проблеми в сектора на мобилността и изискват спешни и иновативни бизнес отговори. В това приключение участниците ще бъдат насочвани от доброволци-фасилитатори, както и от изявени професионалисти, като например:
Kaufland България ще представят на участниците темата за енергийната ефективност и зелената логистика на компанията. За бъдещето на градската мобилност младежите в програмата ще научат повече от представители на проект „Зелена София” и сдружение „Велоеволюция”. Spark България и AMPECO ще споделят своя собствен опит за Start-up сферата на мобилността в страната.
В края на хакатона опитно жури ще отличи най-интересните идеи. Отборите-победители ще получат възможността да се включат в мастърклас на живо в София (12-18 юли), където да доразвият идеята си за продукт или услуга с бизнес план и подкрепа от ментори. В рамките на една незабравима седмица участниците ще учат и работят в най-съвременни лабораторни условия, наставлявани от експерти от различни сфери на науката, както и от представители на доказано успешни стартиращи компании.
И както всяко състезание и това ще завърши с шампион! Основните критерии за определяне на големия победител ще бъдат: екипната работа, оригиналността на идеята и не на последно място – приложимостта ѝ в реални условия. Най-впечатляващата идея ще получи шанса да се превърне в успешен стартъп и ще бъде подкрепена с първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“. Инициативата се подкрепя и от компанията за споделени електромобили Spark България.
Основните герои в програмата са любознателни ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Те ще работят в малки отбори, следвайки методологията „дизайн мислене“, която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения. Специално подбраните казуси, с които участниците ще трябва да се справят, са базирани на реални проблеми в сектора на мобилността и изискват спешни и иновативни бизнес отговори. В това приключение участниците ще бъдат насочвани от доброволци-фасилитатори, както и от изявени професионалисти, като например:
Kaufland България ще представят на участниците темата за енергийната ефективност и зелената логистика на компанията. За бъдещето на градската мобилност младежите в програмата ще научат повече от представители на проект „Зелена София” и сдружение „Велоеволюция”. Spark България и AMPECO ще споделят своя собствен опит за Start-up сферата на мобилността в страната.
В края на хакатона опитно жури ще отличи най-интересните идеи. Отборите-победители ще получат възможността да се включат в мастърклас на живо в София (12-18 юли), където да доразвият идеята си за продукт или услуга с бизнес план и подкрепа от ментори. В рамките на една незабравима седмица участниците ще учат и работят в най-съвременни лабораторни условия, наставлявани от експерти от различни сфери на науката, както и от представители на доказано успешни стартиращи компании.
И както всяко състезание и това ще завърши с шампион! Основните критерии за определяне на големия победител ще бъдат: екипната работа, оригиналността на идеята и не на последно място – приложимостта ѝ в реални условия. Най-впечатляващата идея ще получи шанса да се превърне в успешен стартъп и ще бъде подкрепена с първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип.

Как ще се придвижваме в бъдеще?
Panda Labs гледа към бъдещето на мобилността
Програмата за младежки иновации на WWF полага началото на третия си семестър
Времето лети и ние с него! Последният семестър за този сезон на програмата за младежки иновации Panda Labs чука на вратата. В него природозащитници, ментори и десетки любознателни ученици и студенти от цяла България рамо до рамо ще търсят варианти как да превърнат съвременното придвижване в ефективно, приятно и едновременно с това екосъобразно изживяване.
Семестърът „Бъдещето на мобилността“ ще се проведе през юни и юли тази година. Той ще даде възможност на участниците да разгледат темата от различни ъгли, да се запознаят със секторите, нуждаещи се от нововъведения, както и да предложат подобрения в начините за придвижване или изцяло нови алтернативни на тези, които познаваме в момента.
Главните действащи лица в програмата на Panda Labs и този път са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Както и в първите два семестъра, те ще участват в интензивен, но вълнуващ тридневен хакатон, разделени на отбори, като търсят решения на екологични и социални предизвикателства от световен мащаб. В това приключение те ще използват методологията „дизайн мислене“, насърчаваща генерирането на нестандартни решения. Специално подбраните казуси се базират на реални проблеми в сектора и изискват иновативни бизнес отговори, а участниците ще бъдат насочвани от изявени професионалисти, както и от доброволци-фасилитатори.
Платформата за кандидатстване вече е отворена, като крайният срок за регистрация е 16.05.2021 г.
Хакатонът ще се проведе на 4-6 юни и отново в неговия край опитно жури ще открои най-впечатляващите идеи. Отборите-победители ще получат възможността да се включат в мастърклас на живо в София (12-18 юли), предшестван от онлайн бизнес лекции. В рамките на седмицата на живо участниците ще учат и работят в най-съвременни лабораторни условия, наставлявани от експерти от различни сфери на науката, както и с представители на доказано успешни стартиращи компании. Основни критерии за определяне на победителите са: екипната работа, оригиналността на идеята и не на последно място – приложимостта ѝ в реални условия. Отборът, разработил най-добрия бизнес план към иновативната си идея, ще бъде награден със стипения в размер на 10 000 лв, за да създаде неин прототип.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните глобални проблеми в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.
Семестърът „Бъдещето на мобилността“ ще се проведе през юни и юли тази година. Той ще даде възможност на участниците да разгледат темата от различни ъгли, да се запознаят със секторите, нуждаещи се от нововъведения, както и да предложат подобрения в начините за придвижване или изцяло нови алтернативни на тези, които познаваме в момента.
Главните действащи лица в програмата на Panda Labs и този път са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Както и в първите два семестъра, те ще участват в интензивен, но вълнуващ тридневен хакатон, разделени на отбори, като търсят решения на екологични и социални предизвикателства от световен мащаб. В това приключение те ще използват методологията „дизайн мислене“, насърчаваща генерирането на нестандартни решения. Специално подбраните казуси се базират на реални проблеми в сектора и изискват иновативни бизнес отговори, а участниците ще бъдат насочвани от изявени професионалисти, както и от доброволци-фасилитатори.
Платформата за кандидатстване вече е отворена, като крайният срок за регистрация е 16.05.2021 г.
Хакатонът ще се проведе на 4-6 юни и отново в неговия край опитно жури ще открои най-впечатляващите идеи. Отборите-победители ще получат възможността да се включат в мастърклас на живо в София (12-18 юли), предшестван от онлайн бизнес лекции. В рамките на седмицата на живо участниците ще учат и работят в най-съвременни лабораторни условия, наставлявани от експерти от различни сфери на науката, както и с представители на доказано успешни стартиращи компании. Основни критерии за определяне на победителите са: екипната работа, оригиналността на идеята и не на последно място – приложимостта ѝ в реални условия. Отборът, разработил най-добрия бизнес план към иновативната си идея, ще бъде награден със стипения в размер на 10 000 лв, за да създаде неин прототип.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните глобални проблеми в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.

Panda Labs ще открои най-иновативните отбори в България
Panda Labs открива новатори в сферите на храните и отпадъците
Седемте най-добри отбора от цялата страна ще премерят сили на мастър класовете за голямата награда
Тази седмица в София Тех Парк се провеждат финалните етапи от мастъркласовете „Бъдещето на отпадъците“ и „Бъдещето на храната“, които са част от младежката иновационна програма на WWF България – Panda Labs. Участниците са будни ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години с афинитет към иновациите, технологиите, природните науки и опазването на околната среда.
Най-добрите отбори стигнаха до тук, след като бяха избрани да се включат в един от двата тематични семестъра – „Бъдещето на отпадъците“ и „Бъдещето на храната“ – в конкуренцията на стотици кандидатури. Всеки от семестрите завърши с тридневен хакатон, в който, водени от специалисти от бизнес средите, науката и НПО сектора, отборите работиха неуморно, за да представят своите иновативни решения за справяне с наболели екологични и социални проблеми.
Най-добрите отбори получиха шанса да преминат към следващото ниво – мастърклас. Тук опитно жури ще определи кои отбори имат най-перспективен бизнес план, за да превърнат идеята в успешен продукт или услуга. Най-добрият отбор от всеки тематичен семестър ще получи сумата от 10 000 лв., за да създаде стартъп и реален прототип на своята идея.
Кои отбори се борят за наградата?
В „Бъдещето на отпадъците“ това са:
В „Бъдещето на храната“ са:
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните глобални проблеми в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.
В края на април стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.
Най-добрите отбори стигнаха до тук, след като бяха избрани да се включат в един от двата тематични семестъра – „Бъдещето на отпадъците“ и „Бъдещето на храната“ – в конкуренцията на стотици кандидатури. Всеки от семестрите завърши с тридневен хакатон, в който, водени от специалисти от бизнес средите, науката и НПО сектора, отборите работиха неуморно, за да представят своите иновативни решения за справяне с наболели екологични и социални проблеми.
Най-добрите отбори получиха шанса да преминат към следващото ниво – мастърклас. Тук опитно жури ще определи кои отбори имат най-перспективен бизнес план, за да превърнат идеята в успешен продукт или услуга. Най-добрият отбор от всеки тематичен семестър ще получи сумата от 10 000 лв., за да създаде стартъп и реален прототип на своята идея.
Кои отбори се борят за наградата?
В „Бъдещето на отпадъците“ това са:
- Отбор КафЕко с план за създаване на еко капсули за отопление от кафе и друг остатъчен материал;
- Отбор EcoFemly с идея за мобилнo приложениe, което да дава информация дали харесания от нас продукт може да бъде рециклиран и да стимулира потребителите да рециклират повече;
- Отбор WastEd Pandas – разработва мобилно приложение, което да повиши осведомеността на потребителите за разделното изхвърляне на отпадъци.
В „Бъдещето на храната“ са:
- Отбор BioFoam с био-алтернативен пестицид, направен от коприва, чесън и други съставки, който отблъсква всички естествени вредители;
- Отбор М₃KD с план за създаването на бира с различни вкусове от остатъчен хляб, непродаден в магазини и пекарни;
- Отбор ZORK с лиофилизирани продукти за алпинисти, произведени от изкупени продукти от магазини и ресторанти;
- Отбор Fox Life с идея за хидропонна градина на балкона за чисто отглеждане на зеленчуци в градски условия + мобилно приложение за улесненото ѝ поддържане.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните глобални проблеми в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.
В края на април стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.

Panda Labs и бъдещето на храната, която консумираме
Panda Labs с нови идеи за бъдещето на храната ни
80 ученици и студенти се включиха със знания и креативност във втория хакатон
Вторият хакатон от програмата за младежки иновации на WWF – Panda Labs завърши с четири отбора победители и десетки свежи идеи, които могат да променят „Бъдещето на храната“. Събитието се проведе онлайн на 16-18 април 2021 г. и в него се включиха 80 ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години. Те преобърнаха представите на журито за това какви могат да бъдат границите на креативното мислене на поколението Z.
В началото лектори от света на бизнеса, науката и НПО сектора запознаха участниците със съвременните проблеми пред хранителната индустрия, сред които управлението на хранителните отпадъци, екологично производство на храни и т.н. След това участниците започнаха работа по отбори по метода дизайн мислене. Всеки отбор имаше възможността да избере един от трите реални казуса, предоставени от WWF Австрия, Kaufland България и Института за криобиология и хранителни технологии, а именно:
За краткото време, в което представиха своите идеи и прототипи, участниците успяха да впечатлят и затруднят опитното жури в състав: Ваня Божилова-Стоянова, Kaufland България; Елена Хаджисотирова, Фондация „Америка за България“; инж. Ангел Бъчваров, Техномеджикленд; Апостол Дянков, WWF България и JА; Байчо Георгиев, 9Academy, и Николай Солаков, Институт криобиология и хранителни иновации. Членовете на журито споделиха, че „емоциите, зарядът и желанието на всички участници са толкова заразителни, че заслужават да бъдат споделени“.
На финала бяха излъчени четири тийма победители с иновативни идеи за „Бъдещето на храната“:
И четирите отбора получават правото на участие в следващото ниво на Panda Labs – мастъркласа “Бъдещето на храната“. Той започва с лекции още тази седмица, а в средата на май ще събере на живо в София всички участници, които ще имат възможността да посетят различни лаборатории и бизнес централи. В уикенда 15-16 май участниците ще представят своите завършени идеи с бизнес планове пред жури, след което ще бъде излъчен финалният победител. Той ще получи сумата от 10 000 лв. за създаване на стартъп и реален прототип на идеята си.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.
В края на април ще стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.
В началото лектори от света на бизнеса, науката и НПО сектора запознаха участниците със съвременните проблеми пред хранителната индустрия, сред които управлението на хранителните отпадъци, екологично производство на храни и т.н. След това участниците започнаха работа по отбори по метода дизайн мислене. Всеки отбор имаше възможността да избере един от трите реални казуса, предоставени от WWF Австрия, Kaufland България и Института за криобиология и хранителни технологии, а именно:
- отглеждане на храна по устойчив за природата начин;
- редуциране на хранителните отпадъци от домакинствата;
- създаване на здравословна храна за забързано ежедневие или екстремни условия.
За краткото време, в което представиха своите идеи и прототипи, участниците успяха да впечатлят и затруднят опитното жури в състав: Ваня Божилова-Стоянова, Kaufland България; Елена Хаджисотирова, Фондация „Америка за България“; инж. Ангел Бъчваров, Техномеджикленд; Апостол Дянков, WWF България и JА; Байчо Георгиев, 9Academy, и Николай Солаков, Институт криобиология и хранителни иновации. Членовете на журито споделиха, че „емоциите, зарядът и желанието на всички участници са толкова заразителни, че заслужават да бъдат споделени“.
На финала бяха излъчени четири тийма победители с иновативни идеи за „Бъдещето на храната“:
- Отбор BioFoam с био-алтернативен пестицид, направен от коприва, чесън и други съставки, който отблъсква всички естествени вредители;
- Отбор М₃KD с план за създаването на бира с различни вкусове от остатъчен хляб, непродаден в магазини и пекарни;
- Отбор ZORK с лиофилизирани продукти за алпинисти, произведени от изкупена остатъчна храна от ресторанти;
- Отбор Fox Life с идея за хидропонна градина на балкона за чисто отглеждане на зеленчуци в градски условия + мобилно приложение за улесненото ѝ поддържане.
И четирите отбора получават правото на участие в следващото ниво на Panda Labs – мастъркласа “Бъдещето на храната“. Той започва с лекции още тази седмица, а в средата на май ще събере на живо в София всички участници, които ще имат възможността да посетят различни лаборатории и бизнес централи. В уикенда 15-16 май участниците ще представят своите завършени идеи с бизнес планове пред жури, след което ще бъде излъчен финалният победител. Той ще получи сумата от 10 000 лв. за създаване на стартъп и реален прототип на идеята си.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.
В края на април ще стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.

Младежката програма Panda Labs и бъдещето на храната
Panda Labs и младежи променят „Бъдещето на храната“
На 16-18 април 2021 г. ще се проведе вторият хакатон от младежката програма за иновации Panda Labs, който се организира от WWF България. Темата ще бъде „Бъдещето на храната“ и в него десетки младежи от цялата страна с подкрепата на представители на науката, бизнеса и НПО сектора ще търсят варианти за устойчиво и екологично производство и снабдяване с храна.
След нелека селекция 80 души бяха одобрени за участие в хакатона сред подадени близо 170 отборни и индивидуални кандидатури.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.
Основните герои в програмата са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Те ще работят в отбори между 3 и 5 души по методологията „дизайн мислене“, която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения.
И този хакатон ще предложи на младежите звездно участие на лектори от света на науката и бизнес средите. Заедно те ще разгледат темата „Бъдещето на храната“ с фокус върху устойчивото и щадящо околната среда производство, намаляването на хранителни отпадъци, здравословното хранене и др.
Съмишлениците на WWF от екологично Сдружение „За Земята“ ще въведат младежите в темата, след което създателите на Центъра за приложни изследвания и иновации в природните науки (CASI) ще им разкажат колко важен е добрият синхрон между науката и бизнеса за създаването на иновации в сферата на храните.
Представител на Института по криобиология и хранителни технологии ще издаде тайни от менюто на астронавтите, а след това ще чуем за успешни примери от български стартъп компании за производство на храна от насекоми, а също и за намаляване на хранителните отпадъци чрез мобилно приложение.
Kaufland България ще представят настоящата ситуация и предизвикателствата при управлението на хранителните отпадъци в търговския сектор.
Част от лекторите ще разкажат повече за развитието на предприемачеството в България и ще споделят с младежите личния си опит какво означава да си успешен иноватор.
Отборите-победители, предложили най-впечатляващите и иновативни решения, ще получат възможността да отидат на мастърклас, където да доразвият идеята си за продукт или услуга с бизнес план и подкрепа от ментори. Най-добрата идея ще получи шанса да се превърне в успешен стартъп и ще бъде подкрепена с първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип.
В края на април ще стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.
След нелека селекция 80 души бяха одобрени за участие в хакатона сред подадени близо 170 отборни и индивидуални кандидатури.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“ и на Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.
Основните герои в програмата са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Те ще работят в отбори между 3 и 5 души по методологията „дизайн мислене“, която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения.
И този хакатон ще предложи на младежите звездно участие на лектори от света на науката и бизнес средите. Заедно те ще разгледат темата „Бъдещето на храната“ с фокус върху устойчивото и щадящо околната среда производство, намаляването на хранителни отпадъци, здравословното хранене и др.
Съмишлениците на WWF от екологично Сдружение „За Земята“ ще въведат младежите в темата, след което създателите на Центъра за приложни изследвания и иновации в природните науки (CASI) ще им разкажат колко важен е добрият синхрон между науката и бизнеса за създаването на иновации в сферата на храните.
Представител на Института по криобиология и хранителни технологии ще издаде тайни от менюто на астронавтите, а след това ще чуем за успешни примери от български стартъп компании за производство на храна от насекоми, а също и за намаляване на хранителните отпадъци чрез мобилно приложение.
Kaufland България ще представят настоящата ситуация и предизвикателствата при управлението на хранителните отпадъци в търговския сектор.
Част от лекторите ще разкажат повече за развитието на предприемачеството в България и ще споделят с младежите личния си опит какво означава да си успешен иноватор.
Отборите-победители, предложили най-впечатляващите и иновативни решения, ще получат възможността да отидат на мастърклас, където да доразвият идеята си за продукт или услуга с бизнес план и подкрепа от ментори. Най-добрата идея ще получи шанса да се превърне в успешен стартъп и ще бъде подкрепена с първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип.
В края на април ще стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.

Panda Labs
Panda Labs с фокус върху бъдещето на храната
Програмата за младежки иновации на WWF стартира втория си семестър
Програмата за младежки иновации на WWF България Panda Labs поставя началото на своя втори семестър – „Бъдещето на храната“. В него природозащитници, ментори и десетки младежи от цялата страна рамо до рамо ще търсят варианти за устойчиво и екологично производство и снабдяване с храна. Платформата за кандидатстване вече е отворена, като крайният срок за регистрация е 28.03.2021 г.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“, както и на новия генерален спонсор и съмишленик - Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.
Основните герои в програмата са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите и/или предприемачеството. Те участват в хакатон и работят в отбори между 3 и 5 души, като търсят решения на глобални екологични и социални предизвикателства. Младежите са насочвани от лектори от науката и бизнес средите, както и от доброволци-фасилитатори, и използват методологията „дизайн мислене“, която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения.
Отборите-победители, преложили най-впечатляващите идеи, получават възможността да се включат в мастърклас в рамките на седмица и да учат и работят в най-съвременни лабораторни условия заедно с професионалисти от различни сфери на науката, както и с представители на доказано успешни стартиращи компании. Основни критерии за определяне на победителите са: екипната работа, оригиналността на идеята и до каква степен тя може да се приложи в реални условия.
Първият хакатон на Panda Labs приключи преди броени дни. Двадесет отбора, съставени от 88 амбициозни и креативни младежи, потърсиха решение на проблема с отпадъците. Те работиха в продължение на два дни и половина почти без почивка, за да завършат своите предложения. Огромната конкуренция затрудни експертното жури, което след сериозни дискусии открои оригиналната идея за отопление чрез еко-капсули от кафе, както и създаването на две мобилни приложения, стимулиращи рециклирането на отпадъци.
Третият семестър на тема „Бъдещето на мобилността“ ще бъде обявен в края на април. Най-добрите идеи от всички семестри ще получат първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип на продукта или услугата, дело на младежите, както и за основаване на старт-ъп.
Panda Labs e глобална иновационна платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в световен мащаб в сътрудничество с влиятелни партньори от сферата на бизнеса, научните среди и неправителствения сектор. В България тя се провежда благодарение на подкрепата на Фондация „Америка за България“, както и на новия генерален спонсор и съмишленик - Kaufland България – като част от устойчивата CSR политика на компанията под мотото „Действията носят промяната“.
Основните герои в програмата са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите и/или предприемачеството. Те участват в хакатон и работят в отбори между 3 и 5 души, като търсят решения на глобални екологични и социални предизвикателства. Младежите са насочвани от лектори от науката и бизнес средите, както и от доброволци-фасилитатори, и използват методологията „дизайн мислене“, която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения.
Отборите-победители, преложили най-впечатляващите идеи, получават възможността да се включат в мастърклас в рамките на седмица и да учат и работят в най-съвременни лабораторни условия заедно с професионалисти от различни сфери на науката, както и с представители на доказано успешни стартиращи компании. Основни критерии за определяне на победителите са: екипната работа, оригиналността на идеята и до каква степен тя може да се приложи в реални условия.
Първият хакатон на Panda Labs приключи преди броени дни. Двадесет отбора, съставени от 88 амбициозни и креативни младежи, потърсиха решение на проблема с отпадъците. Те работиха в продължение на два дни и половина почти без почивка, за да завършат своите предложения. Огромната конкуренция затрудни експертното жури, което след сериозни дискусии открои оригиналната идея за отопление чрез еко-капсули от кафе, както и създаването на две мобилни приложения, стимулиращи рециклирането на отпадъци.
Третият семестър на тема „Бъдещето на мобилността“ ще бъде обявен в края на април. Най-добрите идеи от всички семестри ще получат първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип на продукта или услугата, дело на младежите, както и за основаване на старт-ъп.

Panda Labs Бъдещето на отпадъците
Panda Labs търси решение на проблема с отпадъците
Да се отопляваме с кафе и да превърнем рециклирането в дигитално състезание са само част от новите идеи
88 младежи от близо 400 кандидатури взеха участие в хакатона на тема „Бъдещето на отпадъците”, организиран от WWF България чрез програмата Panda Labs. Те бяха част от 20 силни отбора, които работиха в продължение на два дни и половина почти без почивка, за да дадат своите креативни решения и идеи за справяне с мащабния проблем с отпадъците.
Panda Labs e глобална иновационна програма и платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в света в сътрудничество с влиятелни партньори от бизнеса, науката и неправителствения сектор. В България тя се провежда със съдействието на Фондация „Америка за България“, а фокус и главни действащи лица са младежите от 15 до 25 години.
Отборите работиха с доброволци-фасилитатори по методологията „дизайн мислене“, която помага на бизнеса да генерира идеи и алтернативни решения на проблеми. Въпреки огромната конкуренция, експертно жури отличи три отбора с оригинални идеи: еко капсули от кафе за отопление, както и две мобилни приложения, стимулиращи рециклирането на отпадъци.
Отборите-победители ще участват и в мастър клас на тема „Бъдещето на отпадъците“. Те ще бъдат подпомогнати от ментори за развиване на бизнес планове и подготовка за представяне на идеите им пред потенциални инвеститори. Младежите ще имат също и възможността да учат и работят в модерни лабораторни условия рамо до рамо с професионалисти от различни сфери на науката и с представители на вече стъпили успешно на пазара стартиращи компании.
В началото на март ще стартира платформата за кандидатстване за следващия семестър – „Бъдещето на храната“, а третият семестър за „Бъдещето на мобилността“ ще бъде обявен в края на април. Най-добрите идеи от всички семестри ще получат първоначално финансиране за създаване на прототип на продукта или услугата, дело от младежите, както и за основаване на стартъп.
Panda Labs e глобална иновационна програма и платформа за решаване на някои от най-неотложните проблеми в света в сътрудничество с влиятелни партньори от бизнеса, науката и неправителствения сектор. В България тя се провежда със съдействието на Фондация „Америка за България“, а фокус и главни действащи лица са младежите от 15 до 25 години.
- QR код вместо етикети на дрехите
- опаковки за доставки, които се превръщат в прах за пране
- сгъваеми еко-прибори
- филтри за домакински уреди, които задържат микропластмасови частици
- да превърнем рециклирането в дигитално състезание.
Отборите работиха с доброволци-фасилитатори по методологията „дизайн мислене“, която помага на бизнеса да генерира идеи и алтернативни решения на проблеми. Въпреки огромната конкуренция, експертно жури отличи три отбора с оригинални идеи: еко капсули от кафе за отопление, както и две мобилни приложения, стимулиращи рециклирането на отпадъци.
Отборите-победители ще участват и в мастър клас на тема „Бъдещето на отпадъците“. Те ще бъдат подпомогнати от ментори за развиване на бизнес планове и подготовка за представяне на идеите им пред потенциални инвеститори. Младежите ще имат също и възможността да учат и работят в модерни лабораторни условия рамо до рамо с професионалисти от различни сфери на науката и с представители на вече стъпили успешно на пазара стартиращи компании.
В началото на март ще стартира платформата за кандидатстване за следващия семестър – „Бъдещето на храната“, а третият семестър за „Бъдещето на мобилността“ ще бъде обявен в края на април. Най-добрите идеи от всички семестри ще получат първоначално финансиране за създаване на прототип на продукта или услугата, дело от младежите, както и за основаване на стартъп.

Panda labs_KV
Panda Labs, програмата за младежки иновации на WWF, стартира в България
През 2020 г. WWF България създаде нов отдел „Образование, иновации и младежка ангажираност“. Фокусът на работата му е обучението и овластяването на младежи, които да станат застъпници за устойчиво развитие на страната ни, за опазване на дивата природа и за справяне с климатичните промени.
Като част от тази дейност организацията открива 2021 г. с най-новата си младежка програма Panda Labs („панда“ - от символа на WWF и „лабс“ - от лаборатории), която е глобална иновационна програма и платформа за решаване на неотложни проблеми в света в сътрудничество с влиятелни партньори. WWF България стартира програмата за първа година с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България“.
Основните действащи лица в програмата са младежите между 15 и 25 години, които ще работят в отбори, за да предложат иновативни подходи по въпроси, свързани с глобални екологични и социални предизвикателства. Темите, по които ще работят, са: бъдещето на отпадъците, бъдещето на храната и бъдещето на мобилността. Младежите-участници (около 240 през първата година) ще се включат в хакатони за генериране на решения и идеи и ще бъдат подкрепени и предизвикани за новаторски предложения от представители на бизнеса, науката и неправителствения сектор.
Първият хакатон ще се проведе онлайн на 19-21 февруари 2021 г., а следващите трябва да се проведат на живо в София и в Русе, ако условията го позволяват.
Младежите ще преминат през обучения, чрез които да формират бъдещия си професионален профил – от една страна ще упражняват STEM-умения за бъдещето (подходът STEM - Science, Technology, Engineering, Math / технология, инженерство, математика), а от друга – ще развиват ценни социални умения като работа в екип, представяне и застъпване на идеите си.
Отборите, които представят най-добрите идеи, ще получат шанса да участват в следващия етап от събития – мастъркласове. Това са едноседмични интензивни събития, които ще дадат възможност на участниците да учат и работят в модерни лабораторни условия рамо до рамо с професионалисти от различни сфери на бизнеса, както и с научни експерти и с представители на вече стъпили успешно на пазара стартиращи компании.
Отборите, които доразвият най-приложимите решения, ще получат подкрепата на WWF България и на Фондация „Америка за България“ , за да създадат свой собствен старт-ъп с първоначално финансиране за иновативната си идея. Panda Labs ще съдейства на младежите-участници да получат възможност за практически стаж в някои от компаниите, които ще се включат в програмата.
Платформата за кандидатстване за първия хакатон „Бъдещето на отпадъците“ ще бъде отворена през целия месец януари 2021 г., а през следващите месеци WWF ще набира участници и по другите две теми. За регистрация и за повече информация посетете тази страница.
Като част от тази дейност организацията открива 2021 г. с най-новата си младежка програма Panda Labs („панда“ - от символа на WWF и „лабс“ - от лаборатории), която е глобална иновационна програма и платформа за решаване на неотложни проблеми в света в сътрудничество с влиятелни партньори. WWF България стартира програмата за първа година с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България“.
Основните действащи лица в програмата са младежите между 15 и 25 години, които ще работят в отбори, за да предложат иновативни подходи по въпроси, свързани с глобални екологични и социални предизвикателства. Темите, по които ще работят, са: бъдещето на отпадъците, бъдещето на храната и бъдещето на мобилността. Младежите-участници (около 240 през първата година) ще се включат в хакатони за генериране на решения и идеи и ще бъдат подкрепени и предизвикани за новаторски предложения от представители на бизнеса, науката и неправителствения сектор.
Първият хакатон ще се проведе онлайн на 19-21 февруари 2021 г., а следващите трябва да се проведат на живо в София и в Русе, ако условията го позволяват.
Младежите ще преминат през обучения, чрез които да формират бъдещия си професионален профил – от една страна ще упражняват STEM-умения за бъдещето (подходът STEM - Science, Technology, Engineering, Math / технология, инженерство, математика), а от друга – ще развиват ценни социални умения като работа в екип, представяне и застъпване на идеите си.
Отборите, които представят най-добрите идеи, ще получат шанса да участват в следващия етап от събития – мастъркласове. Това са едноседмични интензивни събития, които ще дадат възможност на участниците да учат и работят в модерни лабораторни условия рамо до рамо с професионалисти от различни сфери на бизнеса, както и с научни експерти и с представители на вече стъпили успешно на пазара стартиращи компании.
Отборите, които доразвият най-приложимите решения, ще получат подкрепата на WWF България и на Фондация „Америка за България“ , за да създадат свой собствен старт-ъп с първоначално финансиране за иновативната си идея. Panda Labs ще съдейства на младежите-участници да получат възможност за практически стаж в някои от компаниите, които ще се включат в програмата.
Платформата за кандидатстване за първия хакатон „Бъдещето на отпадъците“ ще бъде отворена през целия месец януари 2021 г., а през следващите месеци WWF ще набира участници и по другите две теми. За регистрация и за повече информация посетете тази страница.