Какво би искал/а да потърсиш?

Над 50 хиляди подписа досега в националната петиция на WWF за запазване на горите в България

Кампанията продължава и в следващите седмици

София – Над 50 хиляди души се подписаха в интернет и близо 5 хиляди на хартия в националната петиция на международната природозащитна организация WWF за запазването на българските гори. Кампанията започна в средата на миналия октомври и настоява за промени в Закона за горите, които да ограничават корупцията и незаконните сечи, за сертифицане на горите в България по международната система FSC, приета в над 90 държави, за опазване на най-старите естествени гори, които сега не са защитени.

Кампанията има за цел да промени нагласите, че гората е само източник на дървесина, след като тя опазва водата, която пием, пречиства въздуха, спира ерозията и свлачищата, дава убежище на 43 световно застрашени вида растения и животни, ограничава промените в климата. а също така е източник на вода, въздух, дом за много редки растения и животни и място за отдих и почивка.

Според 73,6 % от българите изсичането и унищожаването на горите е най-сериозният проблем на българската природа и околна среда. 77,3 % пък заявяват, че държавата не прави достатъчно за опазването на българските гори от изчезване.*

Всеки желаещ да се включи в петицията може да го направи в следващите седмици в интернет страницата на WWF. Подписите ще бъдат внесени при министър председателя Бойко Борисов и председателя на Народното събрание Цецка Цачева.

Кампанията е подкрепена от:
bTV, Нова телевизия, RE:TV, Fox Life, Fox Crime, EBF Business TV, Прес ТВ, TV Art, TV7, Канал 0, Дарик, RFI, Тангра мега рок, Вис Виталис, Майа, Дневник, Капитал Light, Едно, Програмата, Монитор, Телеграф, Политика, 19 минути, Слава, Easy, сп. Осем, The Explorer, Story, Тя!, Кулинарен журнал, Здравен журнал, Журнал за жената, Elle, Cosmopolitan, National Geographic България, Компас, Rolling Stone България, Нетинфо (abv.bg, vesti.bg, sinoptik.bg), Амекси, zar.bg, programata.bg, capital.bg, dnevnik.bg, karieri.bg, dir.bg, investor.bg, moreto.net, Metropolis Outdoor Media, Метромедиа
Със специалната подкрепа на Mall Sofia, Cinema City и Mtel IMAX.

* Използваните данни са от национално проучване, проведено от WWF и «Алфа рисърч» в периода 27 август – 3 септември 2008 г.