Съвети на WWF за Софийски маратон 2017 | WWF

Съвети на WWF за Софийски маратон 2017



 rel=
© WWF Bulgaria
Специално за вас подбрахме кратки съвети от изявени маратонци, за да ви помогнем в подготовката за голямото събитие. Дори и да не обичате да тичате, със сигурност ще откриете нещо полезно, което да приложите в другите житейски състезания, в които неизбежно се включвате ежедневно.
 
Съветите на WWF за успешно представяне на Софийския маратон на 15 октомври ще ви помогнат да намерите енергията и силата да направите каквото пожелаете. А може би дори и повече…
 
Проучете ги внимателно и ги споделете с близките си. Очаквайте скоро и повече информация за регистрация в Отбора на пандата тази година.

„Защо правя това? Да не си загубих ума някъде?“

Събитие като Софийския маратон, особено ако ви е за първи път, може да се окаже наистина вълнуващо. Нормално е да сте напрегнати. Но трябва да вярвате в себе си. Няма начин да не финиширате!
 
Истинските професионалисти не оставят нищо на случайността. Затова и ние искаме да ви подготвим за голямото събитие на 15 октомври 2017 г.
 
Следвайте съветите на WWF и ще намерите силите и правилната техника, за да стигнете до финала на маратона и така да допринесете за положителната промяна, която буквално ще засегне целия свят.
 
Научете ги наизуст, защото може да ви спасят живота, както и съществуването на животински и растителни видове, оцелели хиляди години, но вече застрашени от изчезване заради дейността на човека.
 
Защо са важни тигрите за всички нас? Защото ако последните 3890 тигъра изчезнат до 2022 г., днешния свят ще се е променил и ще е станал по-лош. Завинаги. За дивите тигри и много от нас маратонът на живота няма да има щастлив завършек.
 
Софийският маратон на 15 октомври може да е началото на вълнуваща нова глава от нашия живот.

 
	© WWF България
Отбор на пандата 2016
© WWF България

Съвет №1 – Пазете петите

Стъпвайте на предната част на стъпалото с присвит крак и тичайте с къси стъпки в една линия с тялото.

Съвет №2 – Комфорт през цялото време

- Забравете за новите маратонки. Те със сигурност изглеждат много добре, но в деня на състезанието може да ви направят пришки.
- Използвайте удобна, плътно прилепваща чантичка за телефон и дребни закуски. Едва ли ще искате торба, която да се развява около вас и да ви пречи, докато тичате.
- Облечете дрехи, които лесно се събличат. Времето е прохладно при есенните маратони, затова се облечете добре. Докато тичате, ще загреете и ще можете да хвърлите топлите дрехи на някоя от нашите „панди“, които ще се грижат за вас по време на маратона.

Съвет №3 – Разтегнете се добре

- Загрейте поне 20 минути с разтягане, джогинг и спринт преди началото на състезанието.
- Ако получите крампа, забавете темпото, пийте повече вода и хапнете нещо солено. Спрете и се разтегнете за 3 минути. Така ще спестите забавяне с 20 минути, ако проблемът се засили.

Съвет №4 – Храна и напитки

- Не прекалявайте с течностите. Твърде много вода може да стресира организма и да доведе до времеемки паузи за тоалетна.
- Пазете се от прекалена хидратация. Всеки знае опасността от дехидратиране, но проблеми може да породи и т.нар. хипонатремия. Появява се, когато пиете толкова много вода, че тя разрежда натрия в кръвта, което може да бъде опасно за живота. Симптомите са близки до тези на дехидратацията, затова е и толкова опасна. За да избегнете прекалената хидратация, уверете се, че поемате достатъчно натрий с течностите под формата на тонизиращи напитки, солени закуски и дори таблетки сол.
- Яжте рано, за да има време за храносмилане в сутринта на маратона.
- Следвайте правилото 10-30-45: пийте глътка вода на всеки 10 минути, хапнете нещо солено на всеки 30 минути и поемайте по 100 калории на всеки 45 минути.

Съвет №5 – Не позволявайте на адреналина да вземе надмощие

Повечето хора се улавят в примката на вълнението при старта на състезанието и започват да бягат твърде бързо. Специалисти твърдят, че за всяка минута на твърде бързо тичане през първите 21 км ще загубите по 2 минути през втората половина от трасето. Не позволявайте възторгът в началото да ви връхлети прекалено силно.
 
Твърде бързият старт ще ви изтощи и няма да можете да финиширате. Оставете приятелите си да тичат, колкото бързо искат. Бягайте с ваше собствено темпо, а не с тяхното.

Съвет №6 – Включете приятелите и семейството си и се забавлявайте

Когато настъпи големият ден, вие също заслужавате да се забавлявате. Забавете малко темпото, наслаждавайте се на състезанието и отпразнувайте постижението си.
 
Разбира се, удоволствието ще е много по-голямо, ако и вашите близки са на маратона. Ще се чувствате и по-сигурно. Те ще ви закарат у дома, ако сте твърде уморени.

Съвет №7 – Колкото повече, толкова повече

Макар тигрите да са едни от най-харесваните животни, не се замисляме толкова често как начинът ни на живот им влияе. Разкажете на приятели и колеги за общата ни кауза. Привлечете и тях. Убедете работодателя си да се включи в инициативата като удвои вашето лично дарение. Колкото повече хора станат закрилници на тигър, толкова по-голям шанс имаме да постигнем целта ТХ2 – удвояване на тигрите в дивата природа на Азия.

Всички 7 съвета естествено водят до щастлив край. TX2.

 
Когато се присъедините към Отбора на WWF на Софийския маратон, моментално ще окажете влияние върху живота на над 3,5 милиарда души в 12 азиатски държави.
 
TX2 – удвояването на броя на тигрите – означава, че целият свят ще е по-малко засегнат от климатичните промени, ще има повече запазени гори и повече животни в тях, местните общности ще имат по-устойчив във времето поминък.
 
И запомнете: животът е маратон. Но за да прекосим финала, първо трябва да оцелеем. Присъединете се още днес към Отбора на WWF в подкрепа на дивите тигри в Азия.

Бонус съвет за лека нощ :-)

Не се притеснявайте за спането в нощта преди маратона. Нормално е да се чувствате нервни преди големия ден, което би ви попречило да спите добре. Не се притеснявайте, ако сънят ви избяга. Това по всяка вероятност няма да ви повлияе зле по време на състезанието. Просто се опитайте да спите повече през седмицата преди маратона – лягайте си рано, дръжте очите си затворени, мислете си за хубави неща, ако ви е трудно да заспите. Така ще сте добре отпочинали за деня на маратона.
 
 
	© WWF Bulgaria
© WWF Bulgaria